WAAR IS DE MENS ?

Underground art in de gewelven van Rotterdam
Donderdag 12 oktober: 17.00 – 19.00 uur (opening)
Vrijdag 13 oktober: 10.00 – 21.00 uur
Zaterdag 14 oktober: 10.00 – 17.00 uur
Locatie: Europoort Meubelen, Admiraliteitskade 96

Op de grens van Kralingen en Crooswijk ligt één van de best bewaarde geheimen van Rotterdam, de achttiende-eeuwse ondergrondse gewelven van het voormalige stoomgemaal. Onder Europoort Meubelen komt je in een andere wereld. Op deze bijzondere locatie, die de relatie tussen mens en omgeving benadrukt, komen kunstenaars uit verschillende disciplines bij elkaar om een vraag te onderzoeken ‘Waar is de mens?’.
De makers geven hun eigen visie en betekenis aan de rol die kunst kan spelen bij het ontdekken van de omgeving van de mens. Deze locatie is één van de hotspots van de Kunst- route Kralingen-Crooswijk 2017, een plek waar je normaal gesproken nooit komt maar die nu open is gesteld, met dank aan Europoort Meubelen. Een kans om niet te missen…

Over de artiesten en hun werk:
Met haar project ‘Mother Earth Network’ visualiseert
Elise Marcus een nieuwe manier van communiceren met het ecosysteem, door data uit de natuur te vertalen naar een menselijk verhaal. (www.elisemar- cus.com | www.motherearthnetwork.nl)

Kayleigh Smetsers is geïnteresseerd in boredom, ze
is geïnteresseerd in het definiëren van wat er toe doet, ze is geïnteresseerd in het visualiseren van onderzoek, ze is geïnteresseerd in herhaling. (www.kayleighsmetsers.nl)

Het fotografische werk van Barbara Boers gaat over
de menselijke emotionele ervaring. In haar serie
‘Don’t push the river’ symboliseert zij met land- schappen de rouw die volgt op het verliezen van een dierbare aan een zelfgekozen dood. (www.barbaraboers.nl)

Romina A. Ciaffi toont het illustratieve korte verhaal
‘Maturity’, hier voor het eerst op een ruimtelijke manier gepresenteerd, waardoor werkelijkheid en fictie elkaar vormgeven. (www.ciaffi.ink)

Als kunstenaar en sporter is Pip Passchier gefascineerd door het spanningsveld tussen amateursport en kunst. In het werk ‘Offside’ gebruikt ze de openbare ruimte als speelveld. Hierdoor plaatst ze de regels van sport en spel, en met name de vormgeving van het sportveld, in een andere context.

Concept: Ron Blom in samenwerking met Karin Arink